Blagovna znamka

Kadar pomislimo na najbolj prepoznavne blagovne znamke na svetu, jih lahko večinoma ločimo v dve kategoriji. Prve so blagovne znamke z dolgo tradicijo, ki po starosti večinoma prekašajo povprečnega človeka, druge pa so znamke, ki so sveže in nove, ter so ustvarile »bom« v zadnjem desetletju ali celo zgolj v zadnjih letih. Jasno je torej, da je na globalnem trgu še vedno dovolj prostora za nova imena in nova uspešna podjetja, pa naj ta ponujajo storitve ali proizvode, vendar pa mora vsaka nova blagovna znamkavključevati kar nekaj obveznih sestavin, če želi uspeti.

Marsikdo je mnenja, da uspešne blagovne znamke ustvarjajo uspešne oglaševalske in trženjske kampanje. Oglasi, sponzorstva, donacije, odnosi z javnostmi – vse to pomaga graditi uspeh blagovne znamke, a vendar samo po sebi ni dovolj. Prav tako za uspeh ni dovolj vrhunsko oblikovan logotip in neverjetno domiseln slogan. Vse to so zgolj stvari, ki pomagajo pri uspehu in prepoznavnosti. Tisto, kar je osnova za dobro blagovno znamko pa je že od nekdaj samo eno: kakovosten proizvod.Izdelki, ki so kakovostni, domiselni in inovativni, ki izboljšujejo naše življenje – začeti je potrebno prav tu. In to dokazujejo podjetja, ki so lansirala uspešne blagovne znamke v zadnjih letih ali desetletju. Podjetja, ki se zavedajo, da moraš vedno skrbeti za izboljšave in novo ponudbo, sicer hitro postaneš zgolj muha enodnevnica. Če je izdelek slab, ga lahko s pomočjo intenzivnega oglaševanja zagotovo prodate – a to je tek na kratke proge in uspeh ne bo dolgotrajen.Ko imate dober proizvod (ali proizvode), lahko pričnete okoli njega graditi blagovno znamko s pomočjo strokovnjakov za prodajo. Šele zdaj je čas, da razmislite o poimenovanju izdelka, o logotipu, sloganu, oglaševanju in podobno, kajti vse to mora izvirati iz izdelka samega. Iz njegovih specifičnih lastnosti, njegovih prednosti in tega, kar ponuja ljudem. Šele sedaj se lahko posvetite »metafiziki« in športnim copatom pripišete »nadnaravne« lastnosti, zaradi katerih si jih bodo potencialni kupci v določeni ciljni skupini želeli bolj kot konkurenčnih. Kako torej v današnjem globalnem svetu nastane nova, uspešna blagovna znamka? Predvsem tako, da ponudi nekaj novega, boljšega in zaželenega, česar se marsikateri podjetnik žal premalo zaveda. Za uspešno znamko je namreč potrebna inovativnost, ne pa kopiranje in posnemanje tistih, ki so že uspešni – na tak način jih namreč ne moremo nikoli prekašati in nikoli postati najboljši, saj so vedno korak pred nami. Ko jih dohitimo, so že odšli naprej, nam pa ostanejo le drobtinice. In izkaže se, da sta bila tako vrhunski dizajn logotipa kot izjemen vložek v oglaševanje popolnoma zaman.

Kaj pa tiste znamke, ki nas spremljajo že desetletja? Te so glede prepoznavnosti sicer dobro zasidrane v glavah potrošnikov, vendar pa se morajo ravno tako prilagajati globalnim in lokalnim trgom – se modernizirati. Celo brezčasni produkti potrebujejo redne prenove in dopolnitve, če že ne glede same »vsebine«, pa gotovo glede svoje podobe. Saj veste, celo eden najbolj prepoznavnih logotipov na svetu, logotip coca-cole, se je skozi leta kar nekajkrat rahlo spremenil. In da o embalaži sploh ne govorimo. In tudi to lahko štejemo med razloge, da se je ta vrsta »kole« kot blagovna znamka celih 125 let ohranila na vrhu, pa čeprav je napitek še vedno takšen, kot je bil v času naših babic in prababic. Verjemite – gotovo se je med tem kdo že domislil boljšega.